O historii i wartościach Faber-Castell

O historii i wartościach Faber-Castell

Faber-Castell słynie z produkcji drewnianych ołówków, kredek, przyborów do malowania oraz luksusowych przyborów piśmienniczych. Marka znana jest również z dbałości o wysoką jakość produktów, ochronę środowiska naturalnego oraz przywiązanie do tradycji.

„Tradycja nie oznacza przechowywania popiołów, ale zapał i entuzjazm. W ciągu stuleci sukces firmy Faber-Castell opiera się na poszanowaniu wieloletnich doświadczeń, dążeniach do tworzenia rzeczy niezwykle dobrych, otwartości na nowe pomysły, jak również pełnej odpowiedzialności za działanie. Te wartości nie dotyczą wyłącznie marki, ale także całej spółki i zapewniają nam zarówno naszą tożsamość, jak i długofalowy sukces.” Anton W. Graf von Faber-Castell.


Limitowana kolekcja „Graf von Faber-Castell for Bentley” z okazji setnej rocznicy powstania Bentleya z 2019 roku.

Historia Faber-Castell

Firma Faber-Castell powstała w Stein, w Niemczech w 1761 roku, co sprawia, że jest jedną z najstarszych działających firm przemysłowych na świecie. Założycielem był stolarz Kaspar Faber, ale znaczny rozwój firmy nastąpił pod kierownictwem Lothara von Faber z czwartego pokolenia. Stworzył on sześciokątny ołówek i jako jeden z pierwszych oznaczał produkty nazwą firmy, co czyniło je pierwszymi markowymi produktami do pisania. Nazwisko Castell dołączyło przez małżeństwo wnuczki Lothara z hrabią Aleksandrem Castell-Rudenhausen. Mariaż zapoczątkował nowy ród hrabiowski i od tej pory również wszystkie produkty były firmowane nazwą Faber-Castell.

Znany zielony ołówek Castell 9000 stworzył w 1905 roku hrabia Aleksander von Faber-Castel. Wtedy powstał również motyw dwóch walczących rycerzy, który obecnie jest częścią logo marki. Rycerze zamiast kopii dzierżą w dłoniach ołówki. Aktualnie spółką kieruje przedstawiciel ósmego pokolenia, hrabia Anton Wolfgang von Faber-Castel, twórca ołówka Grip 2001. Szczególny nacisk położył na ekologii i międzynarodowym rozszerzeniu działalności. W 2011 roku firma obchodziła 250-lecie założenia. Obecnie międzynarodowy koncern Faber-Castel ma przedstawicielstwa w ponad 120 krajach i zatrudnia ponad 8000 pracowników na całym świecie.

Droga do globalnej firmy – reklama ołówków graf von Faber-Castell – źródło: faber-castell.com/corporate/history

Wartości marki Faber-Castell

Aktualnie firma Faber-Castel jest liderem na rynku w produkcji drewnianych ołówków. Świadomość ekologiczna jest bardzo ważna, dlatego surowiec, z którego najbardziej czerpie spółka pochodzi ze zrównoważonych źródeł. By uniezależnić się od dostawców drewna, firma Faber-Castel stworzyła plantacje w Brazylii i Kolumbii, które nie tylko dostarczają surowiec, ale także pomagają w ochronie ekosystemów. Ołówki i kredki powstają z drewna prawie w całości z certyfikowanych plantacji, a do ich wykończenia stosuje się bezpieczne lakiery na bazie wody.

Ogromną wagę spółka przywiązuje do warunków zatrudnienia i regularnie przeprowadza audyty, sprawdzając czy przestrzegane są wytyczne wprowadzone w 2000 roku. Wtedy została podpisana Karta Społeczna, której głównym założeniem jest ochrona pracowników firmy na całym świecie.

Najważniejsze wartości marki łączą odpowiedzialność społeczną i ekologiczną, poszanowanie tradycji i doświadczenia przeszłych pokoleń z innowacjami i nieustającym udoskonalaniu rozwiązań. Przeszłość i tradycja zderza się z kreatywnością i dojrzałym podejściem do ochrony środowiska. Efektem jest znakomita jakość i wydajność produktów oraz piękne ponadczasowe wzornictwo.

SALON LOBOS

Al. Powstania Warszawskiego 15
Kraków 31-539
(+48) 502 264 163
e-mail: sklep@vipstyle.pl

DANE REJESTROWE

LOBOS Sp. z o.o.:
ul. Medweckiego 17
31-870 Kraków

NIP: 676-007-74-60
REGON: 008017460

Wyślij zapytanie

    UK OFFICE

    145 Oak Street
    London, LN 233
    (223) 345-7789

    MORE DETAILS

    info@domain.com
    carrers@domain.com
    0033 2313 321 443

    Wyślij zapytanie