FAQ – pomoc

FAQ – pomoc

DOSTAWA I PŁATNOŚĆ

Czy klient otrzyma informację o przesłaniu zamówienia?
Tak, nasz klient zostanie poinformowany o wysyłce mailem. W potwierdzeniu realizacji zamówienia zostanie podany numer listu przewozowego.

Czy wysyłka jest płatna?
Tak, jeśli klient nie wybierze możliwości odbioru osobistego, naliczany jest koszt dostawy. Szczegóły można znaleźć w zakładce Warunki dostawy.

W jaki sposób można dokonać płatności?
Płatności można dokonać standardowym lub szybkim przelewem (dotpay), za pobraniem u kuriera. Płatność kartą jest możliwa jedynie przy odbiorze w sklepie stacjonarnym. Szczegóły można sprawdzić w zakładce Warunki płatności.

Czy można zamówić towar z możliwością wysyłki za granicę?
Realizujemy wysyłki jedynie na terenie Polski.

Czy przy odbiorze osobistym w sklepie można zapłacić kartą?
Tak, w naszym sklepie stacjonarnym jest możliwość płatności kartą.

PRODUKTY I GWARANCJA

Jak długo obowiązuje czas gwarancji?
Okres gwarancji trwa 2 lata.

Jak właściwie dobrać naboje do pióra?
Pamiętajmy, że naboje do pióra nie są uniwersalne. Mają różne końcówki, co powoduje, że nie pasują do każdego pióra. Upewnijmy się przed zakupem, że wybraliśmy właściwe naboje. Jeśli nie mamy pewności, bezpieczniej wybrać naboje tego samego producenta, co pióro.

Co znaczą litery na stalówkach piór wiecznych?
Litery w oznakowaniu stalówek oznaczają grubość linii pisania. Najczęściej spotykana litera F oznacza stalówkę cienką czyli fine. EF to extra fine, czyli bardzo cienka. M – medium znaczy stalówkę średnią, a B, to bold czyli grubą.

Co znaczą litery na wkładach do długopisów?
Na wkładach do długopisów możemy znaleźć dwie litery „F” i „M”. Oznaczają one grubości linii pisania. Literka „F” czyli fine oznacza cienki wkład o grubości linii około 0,8 mm. Natomiast „M” oznacza końcówkę medium, czyli średnią grubość około 1 mm.

Co znaczą litery na wkładach do piór kulkowych?
Na wkładach do piór kulkowych możemy znaleźć dwie litery „F” i „M”. Oznaczają one grubości linii pisania. Literka „F” czyli fine, oznacza cienki wkład o grubości linii około 0,5 mm. Natomiast „M” oznacza końcówkę medium, czyli średnią grubość około 0,7 mm.

Jaka jest różnica między piórem wiecznym, a piórem kulkowym?
Pióro wieczne w przeciwieństwie do kulkowego posiada stalówkę, która może być różnych rozmiarów. Mamy dwa rozwiązania pobierania atramentu. Poprzez naboje lub napełniany tłoczek. Natomiast pióro kulkowe zakończone jest specjalną końcówką z kulką, na którą spływa atrament ze specjalnego wkładu. Pióro kulkowe to swego rodzaju połączenie długopisu i wiecznego pióra. Z wyglądu przypomina długopis, ale pisze bardziej płynnie i zamiast tuszu posiada atramentowy wkład.

Czy do produktu dołączone jest pudełko, czy trzeba je dokupić?
Oryginalne pudełko od producenta jest wliczone w cenę produktu.

Czy można zmyć atrament?
Tak, ale tylko atrament zmywalny. Służą do tego wymazywacze do piór, zaopatrzone dodatkowo w korektor do poprawiania wymazanego miejsca.

W jaki sposób dbać o wieczne pióro? Co zrobić kiedy atrament wyschnie?
Jeśli chcemy oczyścić zaschnięty atrament z pióra, najlepiej przepłukać pustą część przednią bez naboju, zanurzając ją w szklance z ciepłą wodą na kilka godzin. Można również oczyścić pióro za pomocą tłoczka. Trzeba kilka razy nabrać wodę tłoczkiem i wypuszczać aż zrobi się zupełnie czysta. Pióro po czyszczeniu należy pozostawić do wyschnięcia.

Czy można zmienić nabój w piórze wiecznym na inny kolor?
Przed zmianą naboju na inny kolor, jeśli chcemy uniknąć zmieszania dwóch różnych kolorów, trzeba przepłukać w wodzie całą przednią część pióra i zostawić do wyschnięcia.

ZAMÓWIENIA I FAKTURY

Czy odbiór osobisty jest możliwy jedynie w Krakowie?
Tak, w naszym sklepie stacjonarnym w Krakowie. Dostawy w inne miejsca realizujemy z pomocą kurierów oraz paczkomatów InPost.

Gdzie mieści się sklep stacjonarny?
Nasz sklep stacjonarny znajduje się przy Alei Powstania Warszawskiego 15, 31-539 Kraków

Jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia?
Na czas realizacji zamówienia wpływa dostępność danego produktu oraz wybór sposobu dostawy i formy płatności. Jeśli produkt jest dostępny wysyłka zostanie zrealizowana w ciągu 24h (pod warunkiem wybrania płatności online lub za pobraniem). W przypadku braku dostępności produktu czas wysyłki może się wydłużyć. Przy wyborze przedpłaty czas realizacji zamówienia zależy od zaksięgowania środków na naszym koncie.

Czy jest możliwość otrzymania faktury VAT?
Tak, wystawiamy faktury VAT. Na etapie składania zamówienia należy wypełnić odpowiednie dane w koszyku. W sklepie stacjonarnym wystarczy podać dane do faktury obsłudze sklepu stacjonarnego.

Co robić jeśli złożyłeś zamówienie i nie otrzymałeś potwierdzenia?
Jeśli nie otrzymałeś e-maila z potwierdzeniem zamówienia, prosimy o sprawdzenie w pierwszej kolejności folderu spam. W przypadku gdy potwierdzenie nie trafiło do spamu prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny, by sprawdzić status zamówienia.

Czy można zrezygnować ze złożonego już zamówienia?
Jeśli zamówione produkty nie zostały jeszcze wysłane, istnieje możliwość anulowania zamówienia. W przypadku chęci rezygnacji prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy z obsługą sklepu internetowego. Jeżeli zamówienie zostało już opłacone, zwrot należności zostanie przelany na konto. W wypadku kiedy zamówienie zostało już wysłane zgodnie z art. 27 Prawa konsumenckiego, konsumentowi w terminie 14 dni przysługuje prawo do odstąpienia umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego). Kupujący może odstąpić od umowy składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy, najlepiej w formie pisemnej.

Czy można dokonać zmian w złożonym już zamówieniu?
Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze wysłane, jest taka możliwość. Należy niezwłocznie skontaktować się z nami telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.