Dokonania marki Sheaffer

Dokonania marki Sheaffer

Marka Sheaffer miejsce w panteonie najlepszych producentów piór zawdzięcza przede wszystkim założycielowi marki, Walter’owi A. Sheaffer’owi oraz wynalazkom: mechanizmowi napełniania Touchdown czy wprowadzeniu na rynek zintegrowanej stalówki.


Firma SHEAFFER powstała na początku XX w. i rozwinęła się w Stanach Zjednoczonych w okresie prosperity lat 20-tych. Od samego początku imponowała ogromną dynamiką rozwoju. W tym czasie amerykański przemysł piór wiecznych rozwijał się w tempie ok. 400% rocznie, natomiast wzrost Sheaffera był na poziomie 2000%! Lata 1923-25 były najbardziej dynamiczne. W 1914 roku udział firmy w rynku amerykańskim wynosił 3%, a w 1925 aż 20%.

Przez lata firma Sheaffer wprowadzała kolejne innowacje, by sprostać oczekiwaniom klientów i biec z duchem czasów.  Szybko wprowadziła na rynek własny długopis, ponieważ był to odporny na przeciekanie produkt i mógł być stosowany przez wojsko w wysoko latających samolotach.

Najbardziej popularnym piórem było PFM (Pen for Men), które miało wtopioną stalówkę w części chwytnej oraz system napełniania Snorkel. Pióro PFM według opinii kolekcjonerów było uważane za jedno z najlepszych w historii.

Krótka historia marki Sheaffer:

  • 1907 r. opatentowanie przez W. A. Sheaffera pióra napełnianego przy pomocy dźwigni.
  • 1912 r. uruchomienie fabryki piór W. A. Sheaffer Pen Company.
  • 1922 r. wprowadzenie do sprzedaży atramentu Skrip.
  • 1924 r. wprowadzenie znaku towarowego – White Dot (Biała Kropka).
  • 1928 r. nowy model pióra Balance Lifetime
  • 1938 r. ponad 70-letni W.A. Sheaffer rezygnuje z kierowania firmą.
  • 1945 r. dokument powstania ONZ został podpisany piórem Sheaffer  przez amerykańskiego Sekretarza Stanu Jamesa F. Byrnesa
  • 1946 r. powstaje pierwszy długopis Sheaffera „RAI” Stratowriter
  • 1949 r. wprowadzenie nowatorskiego mechanizmu napełniania Touchdown
  • 1959 r. model z zintegrowaną stalówką PFM największy hit sprzedażowy Sheaffera.
  • 1976 r. popularny model high-end Targa
  • 1986 r. uruchomienie sprzedaży pióra Koneser
  • 1997 r. sprzedaż firmy Sheaffer do Francji – Société BIC S.A.
  • 2014 r. odkupienie Sheaffer przez amerykańską spółkę AT Cross
  • 2017 r. wprowadzenie kolekcji ION oraz POP

Zachowując pierwotne zasady wprowadzone przez Waltera A. Sheaffera, White Dot nadal symbolizuje innowacje i tworzy dopracowane w każdym szczególe ponadczasowe arcydzieła.


        Pierwsza reklama Sheaffera w Sunday Evening Post. z 1914 roku                                                                                                Pióro z kolekcji Legacy

SALON LOBOS

Al. Powstania Warszawskiego 15
Kraków 31-539
(+48) 502 264 163
e-mail: sklep@vipstyle.pl

DANE REJESTROWE

LOBOS Sp. z o.o.:
ul. Medweckiego 17
31-870 Kraków

NIP: 676-007-74-60
REGON: 008017460

Wyślij zapytanie