Budowanie wizerunku

Budowanie wizerunku

Powszechność komunikacji elektronicznej gwałtownie wykluczyła pismo odręczne z codziennego życia. Podobnie stało się z płytami winylowymi czy grami planszowymi. Na szczęście na renesans zapomnianych rozrywek, umiejętności i przedmiotów, nie trzeba było czekać zbyt długo.

Wpływ na to miało kilka czynników, ale kluczowymi była nostalgia za przeżyciami jakie towarzyszą odtwarzaniu muzyki z klasycznych urządzeń i nośników, atmosfera i więź tworząca się przy wspólnym rodzinnym spędzaniu wolnego czasu, a w przypadku eleganckich instrumentów piśmienniczych prostego skojarzenia z klasą i elegancją.

Wyznacznik prestiżu

Pismo odręczne jest z nami od tysiącleci. Początków należy się doszukiwać już w starożytnym Egipcie gdzie w grobowcu Tutenchamona odkryto narzędzie pisarskie, które w swej prostocie, w dużym stopniu przypomina instrumenty wykorzystywane do dziś. Jak łatwo można się domyślić wieczne pióra, na przestrzeni wieków, były niezwykle drogie i tak jak dzisiaj, pełniły wówczas funkcję estetyczną i prestiżową. Do ich produkcji wykorzystywano drogie metale, kamienie szlachetne, drewno, a nawet macicę perłową. W XIX wieku pióra wieczne zaczęły się upowszechniać, dzięki wprowadzeniu masowej produkcji przez Samuela Harrisona oraz zasilania kanalikowego przez L.E. Watermana. Wpływ na to miało również wprowadzenie tanich materiałów takich jak ebonit oraz powszechność edukacji.


Moda na wieczne pióra

Współczesny użytkownik pióra wiecznego, traktuje ten instrument nie tylko jako elegancki dodatek do garnituru lub unikalny gadżet podkreślający status posiadacza. To podstawowy element budowania klarownego wizerunku poważnego i sprawnego człowieka sukcesu. Posiadacz najczęściej nie ogranicza się do noszenia pióra i okazjonalnego manifestowania ulotnej odrębności przy podpisywaniu umów. Przenosi właściciela w obszar wyższej kultury i sytuuje w kręgu smakoszy i koneserów markowych alkoholi, wybornych cygar czy amatorów wykwintnych hobby, tak naturalnych dla ludzi budujących lub posiadających utrwalony wizerunek lub status społeczny. Co ciekawe, ta moda bardzo mocno promieniuje na wszystkie osoby, bez względu na zasobność portfela, ale które cechuje spora wrażliwość i ciekawość.

Przejawem współczesnego zainteresowania pismem odręcznym i posługiwaniem się piórami są warsztaty kaligrafii, kursy rysunku, powracająca moda na pisanie wspomnień i pamiętników oraz popularne wśród młodych ludzi hobby związane z wykonywaniem prac plastycznych na przykład scrapbooking.

SALON LOBOS

Al. Powstania Warszawskiego 15
Kraków 31-539
(+48) 502 264 163
e-mail: sklep@vipstyle.pl

DANE REJESTROWE

LOBOS Sp. z o.o.:
ul. Medweckiego 17
31-870 Kraków

NIP: 676-007-74-60
REGON: 008017460

Wyślij zapytanie